ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ;
Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων
Όλοι έχουμε ακούσει για τους περίφημους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας αλλά πολύ λίγα γνωρίζουμε για αυτούς. Και μπαίνω αμέσως στο θέμα. Δεν ήταν έργο της Σεμίραμης, όπως θρυλείται άλλα άλλης γυναίκας παλλακίδας του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα.
[ Ο Ναβουχοδονόσορ B’ ο Μέγας ( 642 π.Χ-562π.Χ) ήταν βασιλιάς της Βαβυλώνος από 605π.Χ -562π.Χ ), γιος και διάδοχος του Ναβουπολάσαρ του ιδρυτή της Νεοβαβυλωνιακής αυτοκρατορίας. Διατήρησε φιλικές σχέσεις με τους Μήδους στην Ανατολή και επεκτείνοντας το κράτος του προς τη Δύση και συγκεκριμένα στη Συρία και στην Παλαιστίνη
Αφού απώθησε τους Αιγυπτίους από την Παλαιστίνη, υπέταξε τη Φοινίκη, τη Συρία και το Βασίλειο του Ιούδα(Ισραήλ), πολιόρκησε δυο φορές την Ιερουσαλήμ, το 597 π.Χ και το 586 π.Χ και τη δεύτερη φορά την κατέστρεψε, καίγοντας το Ναό του Σολομώντα και εξορίζοντας μεγάλο μέρος των Ιουδαίων. Από τότε κρατάει το μίσος. Τα χρόνια της βασιλείας του αποτελούν ίσως τη λαμπρότερη περίοδο σε όλη την ιστορία της βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας. Εκτός από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, ήταν και η ανοικοδόμηση της Βαβυλώνας και η ολοκλήρωση και επέκταση των οχυρωματικών έργων που είχε αρχίσει ο πατέρας του. Αυτόν διαδέχθηκε ο γιος του Αμέλ Μαρδούκ]
Άλλοι λένε ότι οι Κρεμαστοί Κήποι είναι έργο της γυναίκας του Ναβουχοδονόσορα Αμητης η οποία καταγινόταν στο κυνήγι στα όρη της Μηδίας και θέλησε να έχει το ίδιο ωραίο φυσικό περιβάλλον εγγύς των ανακτόρων στη Βαβυλώνα, ο δε βασιλιάς σύζυγος της έκανε την επιθυμία της.
Οι Κρεμαστοί Κήποι χτίστηκαν επάνω σε σύριγγα(=σύρραγγα;) . Το σχήμα του ήταν τετράγωνο, εκάστη δε πλευρά του είχε μήκος 4 πλέθρων, ή 400 ποδών, συνολικού μήκους 120 μ.Κατά το πάχος ήταν θεατροειδής διαιρεμένος σε πολλά άνισα κατά το ύψος στεγάσματα επειδή οι σύριγγες ήταν σαν αναβαθμοί κλίμακας, λ.χ η δεύτερη ψηλότερη από την πρώτη αλληλοδιαδόχως, η δε τελευταία υψηλότερη όλων των άλλων και είχε 50 πήχες ύψος ώστε έφθανε σε ύψος με τον περιβάλλοντα χώρο. Έπειτα έβαλε επί των συρίγγων δοκούς λίθινους οι οποίοι είχαν 16 πόδες μήκος. Ο Φίλων λέγει ότι οι δοκοί ήταν από ξύλο φοινίκων, επειδή τούτο ούτε σαπίζει, ούτε κάμπτεται και δεν κάνει κοιλιά. Ίσως, όμως αυτοί οι δοκοί των φοινίκων να ήταν πλάι στους λίθινους δοκούς για λόγους ομορφιάς και διότι επ’ αυτών θα αναρριχούνταν ορισμένα φυτά. Επί των δοκών έστρωσαν καλάμια και πάνω στα καλάμια έβαλαν στρώμα ασφάλτου και επ’ αυτής έβαλαν κεραμίδια(πλυνθία) συνδεδεμένα με γύψο. Επ’ αυτών έστρωσαν στέγη από μόλυβδον ώστε να εμποδίζει την υγρασία της γης. Επάνω στην επιφάνεια αυτή έστρωσαν ικανό στρώμα χώματος για την ανάπτυξη των φυτών και των μεγάλων δένδρων. Φύτεψαν παντός είδους φυτά, έφτιαξαν πρασιές και άλλους καλλωπισμούς, έχτισαν και κομψά οικήματα για να μένει η βασίλισσα και να τέρπεται από το ωραιότατο τοπίον. Έπειτα έφτιαξαν πολυτελή περίφραξη βαθμηδόν και εισόδους για προσβάσεις στις σύριγγες 22 ποδών πλάτους. Η αντλία που αντλούσε το νερό από τον Ευφράτη ποταμό που πότιζε τον κήπο ήταν αθέατη και κανείς δε γνώριζε πως και από που ποτίζεται ο κήπος. Όλος ο χώρος ήταν περίστυλος με πολυτελείς στύλους ολόγυρα από το έδαφος έως τη στέγη σε ολόκληρη την περιφέρεια όχι μόνο για την ομορφιά του τοπίου, αλλά και για την στήριξη της εξαιρετικά βαριάς κατασκευής του κήπου . Επομένως, οι Κρεμαστοί Κήποι ήταν έργο της Αμιτης
Ποια ήταν η βασίλισσα
Η Σεμίραμις έφερε από την Αρμενία λίθον και έφτιαξε μονόλιθο Οβελίσκο, τον οποίον έστησε στην κεντρική πλατεία της πόλεως, ώστε αρίθμησαν και αυτόν στα επτά θεάματα. Το ύψος του λίθου ήταν 130 ποδών, το δε πάχος 25 ποδών. Στη Μηδία κατασκεύασε πολυτελή κήπο πλησίον του Βαγιστάνου όρους, με περίμετρο 12 σταδίων. Το όρος αυτό είχε ένα τεράστιο κάθετο βράχο του οποίου το ύψος ήταν 17 σταδίων. Στο κατώτερο μέρος απέναντι από τον κήπο της χάραξε την εικόνα της. Από τότε ονομάστηκε το τείχος της Μηδίας, το οποίον αναφέρει και ο Ξενοφών. Αυτό χρησίμευε σαν οχυρό της Βαβυλωνίας διότι είχε ύψος 100 ποδών, πλάτος 20 και μάκρος 20 παρασάγγες ή 600 στάδια. Μέσα είχε διάφορες κατασκευές και στο μέσον ύψωνε χωμάτινο λόφο και εκεί έστηνε τη σκηνή της να βλέπει όλο το στρατόπεδο. Τα έργα της Σεμίραμης σώζονταν μέχρι των χρόνων του Διόδωρου και Στράβωνα. Αν αληθεύει ότι στην κατά των Ινδών εκστρατεία είχε 3.000.000 στράτευμα Πεζικό και 500.000 Ιππικό και λοιπά ομοίως δεν είναι παράξενο, μήτε τεράστιο ότι κατασκεύασε και τέτοια μεγαλοπρεπή έργα.
Πανταχού παρών ο Ελληνικός Πολιτισμός Εκείνο όμως που κρύβουν επιμελώς όλοι από την ιστορία των λαών της Ανατολής είναι ότι ο Πολιτισμός τους ξεκίνησε από την τότε θαλασσοκράτειρα Μινωική Κρήτη. Έλληνες Μινωίτες διαπεραιώθηκαν στην απέναντι ακτή της Μικράς Ασίας και εκείθεν ως Ετεοκρήτες προωθήθηκαν και δημιούργησαν τον Πολιτισμό των Χετταίων(Ο οποίος μοιάζει σαν δύο σταγόνες νερού με τον Μινωικό ) . Εκείθεν κατήλθαν στη Νινευί και μετά στη Βαβυλώνα όπου δημιούργησαν τον Ασσυροβαβυλωνιακό
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
No comments:
Post a Comment